Hm..

Jag funderar på att verkligen ta mig i kragen nu och kolla upp det här med utbildningarna och det.
Men ja, jag vet ju inte hundra än om jag vill.
Men kolla upp det kan man väl alltid göra, det skadar ju inte.
Så man borde kanske ringa till krysset och förhöra sig.

Annars står mitt liv still nu känns de som,.
Det e därför de inte blivit så mycket bloggande.
Har så mycket tankar som snurrar rundor nu, så känner att jag kanske ska ta itu med det först.
Och bara funderingarna till att börja plugga igen tar såå stor plats.

Har kollat lite på nätet ett par gånger nu, men blir bara förvirrad.
Vill ju helst läsa på distans, ifall att man skulle få ett jobb och så.
För en inkomst behövs ju faktiskt i vilket fall som helst.
Men ja, på ena sidan står det att utbildningen tar 3-5 år, och på nästa sida jag kollar på står det att bara tar 7 månader + 10 veckor praktik.
Och då har jag bara kollat distans kurserna och så.
Men min tanke nu är bara, 7 månaders utbildning + 10 veckors praktik, för att bli mäklare..
Är inte de rätt lite faktiskt?
De innefattar ju så himla mycket, massa ekonomi man ska lära sig, en massa juridiskt och allt sånt.
Så jag menar, visst låter då 7 månader och 10 veckors praktik rätt lite?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0