Ordning och reda.

Okej, idag har jag faktiskt fått ganska mycket gjort. Jag har ringt alla mina samtal och liknande, så nu ska jag bara försöka fixa en praktikplats också, så får fortsätta ringa imorgon igen. :)

Vart på möte på af i fredags, gick hur bra som helst. Det med pengarna och så blev fixat och allt, han rekomenderade en mentor till mig och berättade att jag är tvungen till att fixa en praktikplats, annars så hamnar jag nere på activa. Självklart vill jag ju kunna fixa en plats själv, men samtidigt så hade det kanske varit bra att komma ner på activa, så hjälper dem en med cv/personligt brev så dem blir bättre, dem håller typ intervjuer med en och så, så att man är beredd och svarar rätt typ, + att dem då hjälper en att fixa en praktikplats eller ett arbete. Så om jag inte kan fixa något själv så börjar jag på activa redan på måndag. Ska faktiskt bli skönt att få något att göra som faktiskt har en betydelse, eller hur man nu ska säga.

Fick tag på Anne idag, och frågade om hon ville vara min mentor. Det ville hon gärna, vilket kändes skönt. Så ska ringa henne på Måndag igen och boka tid till vårt första möte, och jag känner på mig att det kommer bli bra!

Fick även bokat en tid nere på komvux idag, så dit ska jag på tisdag. Vi ska gå igenom vad som behövs för att komma in på de jag vill läsa, hur jag ska gå till väga och en massa sånt. Hon rekomenderade mig att göra högskoleprovet som är nu i april, och funderar starkt på att göra de faktiskt. De ökar chanserna för en och man får reda på ungefär vart man ligger, och det är ju alltid skönt att ha lite koll på läget. Sista anmälningsdagen är ju dock på måndag, så får bestämma mig fort. Men samtidigt, why not? Jag har ju faktiskt inget att förlora på de.

Såå jaa, just nu känns de som att jag har mer koll på läget än vanligt iaf. Och den är sjukt skönt! Saker och ting börjar liksom lägga sig på plats nu, och allting går verkligen framåt. Och det känns så hiimla skönt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jasså? Vad roligt :D Det kommer bli superbra! Ska lägga in ett gott ord om dig :)

2010-02-10 @ 21:15:42
URL: http://emsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0