Calling out!




Tro det eller ej, men där satt jag på altanen med mitt kaffe och min cigg, och bara kände att jag verkligen var tvungen till att blogga. För det är ju nog likt mig? Neej då. Men tro mig, jag är lika chockad som ni är gott folk.

Just nu går inget riktigt som jag vill, jag skjuter upp alla mina planer och får inget vidare vettigt gjort egentligen. Allting snurrar på som vanligt i mitt huvud och det känns som att jag inte blir något klokare alls, eller jo, lite kanske. Jag tror faktiskt att jag ska gå emot alla odds, och gå emot alla som inte tror att jag klarar av de, och göra precis de jag vill, och bara ta tag i allt och fanimej börja plugga upp mina betyg så jag kommer någonstans här i livet. Jag vill verkligen inte bara stå och stampa på samma ställe hela tiden, vad är där för nytta med det liksom?

Man lever bara en gång, och man måste ta vara på livet, för man får inte tillbaka de. Har kollat en massa yrkesutbildningar idag för att få ihop lite mer poäng och så, men ja, där vart ju inget vidare för mig. Så ska kolla lite ky utbildningar strax med och se vad där är, och sedan prata med Karin om det imorgon, för att sedan gå vidare ner till Ulla med allt. Egentligen känner jag bara att där finns så himla mycket jag vill testa på, och gärna allt på en och samma gång eftersom att jag inte direkt vet vad jag vill med mitt liv än, men ja, allt kommer när det kommer. Jag får ju lära känna mig själv så mycket mer nu, och jag får verkligen se hur jag faktiskt fungerar nu när jag har så mycket som snurrar, och så mycket som jag faktiskt vill. Men ja, jag ska minsann gå emot alla odds och göra precis vafan jag vill, och därmed punkt.

I helgen vart jag nere hos Jimmy en sväng innan jobb, myyycket trevligt måste jag få säga. Han hade lite party då han fyllt år i förra veckan, så där va lite folk och så. Vart faktiskt riktigt trevligt, plus att jag fick träffa Tobbeliten och Feggelito igen, ett litet plus i kanten sådär liksom. Va nog hundra år sedan jag träffade dem sist känns de som, men det är alltid lika roligt att träffa dem igen. För övrigt så vart det jobb hela helgen. De vart rätt segt och inte direkt så mycket spel, men helt okej iaf. Blir jobb hela denna helgen också, men de gör inte mig något, de verkar inte hända så himla mycket ute i världen iaf, sen är pengar alltid välkomna, så varför då inte bara jobba lite?

Ne, nu ska jag nog gå ut och röka upp min cigg, fylla på mer kaffe och fortsätta kolla det här med utbildningar och allt. Klapp på axlen där Maria!



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack så hemskt mycket Maria=) Får verkligen hålla med dig om det, hehe

2010-03-07 @ 16:47:38
URL: http://nathalieasamum.blogg.se/
Postat av: Emma

Sötnos, klart du ska få mitt lösen :) Skriver det i ett mejl på facebook eller något så fort jag har kommit på något bra :)

2010-03-25 @ 15:45:43
URL: http://emsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0